Zdobywamy sprawności.
Realizacja programu „ Zdobywamy sprawności”
Rok szkolny 2015/2016
Lp. |
Sprawność |
Wymagania |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
grupa |
1. |
„ Przyjaciel książki” |
- słucha książek czytanych przez rodziców/ opiekunów |
- potwierdza nauczyciel oraz rodzic |
Kwiecień-Maj |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- potrafi opowiedzieć przeczytaną/ wysłuchaną książkę i wykonać do niej ilustracje |
|||||
- ma swoją biblioteczkę |
-potwierdza rodzic |
||||
-wypożycza książki z biblioteki z rodzicem/ opiekunem |
-potwierdza nauczyciel bibliotekarz |
||||
-zna książki dla dzieci |
-potwierdza nauczyciel |
||||
- potrafi zainteresować innych czytaniem |
|||||
2. |
„ Bajarz” |
-słucha bajek, legend, podań |
- potwierdza nauczyciel |
Grudzień-Styczeń |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
-ogląda spektakle teatralne |
|||||
- potrafi opowiedzieć wysłuchaną bajkę, legendę, podanie oraz wykonać ilustrację |
|||||
- potrafi wyszukać przesłanie bajki, legendy, podania |
|||||
- potrafi samodzielnie lub przy pomocy innych wykonać kukiełkę, pacynkę |
|||||
- bierze udział w przedstawieniach |
|||||
3. |
„Przyjaciel zwierząt” |
- jest przyjacielem zwierząt i nie pozwala ich krzywdzić |
- potwierdza nauczyciel |
Czerwiec |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- opiekuje się zwierzętami |
|||||
- zna rożne gatunki zwierząt |
|||||
-wie, jak należy zachowywać się w ZOO |
|||||
- wykona ilustrację zwierząt, opisze, sfotografuje samodzielnie lub z udziałem rodzica/ opiekuna |
|||||
- rozpoznaje tropy zwierząt |
|||||
4. |
„ Przyjaciel lasu” |
- często przebywa w lesie podczas spacerów i zabaw |
- potwierdza nauczyciel |
Październik/ Kwiecień |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- rozpoznaje gatunki drzew w lesie |
|||||
- umiejętnie zbiera dary lasu |
|||||
- zna gatunki zwierząt żyjących w lesie |
|||||
- zna gatunki grzybów i je rozpoznaje |
|||||
5. |
„Malarz- malarka” |
- zna różne techniki plastyczne i potrafi się nimi posługiwać |
- potwierdza nauczyciel |
Styczeń-Marzec |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- samodzielnie lub wspólnie z rodzicami wykona ciekawe prace plastyczne |
|||||
- dokonuje prezentacji swoich prac |
|||||
- ogląda prace malarzy |
|||||
- uczestniczy w zajęciach w galerii sztuki |
|||||
6. |
„Świetny sportowiec” |
- zna dyscypliny olimpijskie |
- potwierdza nauczyciel |
Kwiecień - Czerwiec |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- zna symbole olimpijskie |
|||||
- zna zasady sportowe fair play i je stosuje |
|||||
- bierze udział w olimpiadzie sportowej zorganizowanej na terenie Zespołu |
|||||
7. |
„Kucharz – Kucharka” |
- potrafi samodzielnie przygotować prosty posiłek |
Styczeń- Luty |
4-5-6 -latki |
|
- pomaga w domu podczas pracy w kuchni |
- potwierdza rodzic |
||||
- rozpoznaje podstawowe produkty i przyprawy |
- potwierdza nauczyciel |
||||
- zna zasady zdrowego żywienia |
|||||
8. |
„Młody ekolog”/ Strażnik przyrody |
- zna zasady segregowania śmieci i ich znaczenie |
- potwierdza nauczyciel |
Kwiecień |
3-4 latki, 4-5-6 -latki |
- bierze udział w szkolnych akcjach sprzątania lasu, parku, podwórka, Sprzątanie Świata |
|||||
- zna produkty ekologiczne |
|||||
- zna zagrożenia środowiska |
|||||
- brał udział w pracach ogrodniczych |
|||||
9. |
„Strażniczka/Strażnik Betlejemskiego Światła Pokoju |
- zna kilka kolęd i pieśni adwentowych |
- potwierdza nauczyciel |
Grudzień- Styczeń |
4-5-6 -latki |
- bierze udział w przedstawieniu jasełek lub kolędowaniu |
|||||
- potrafi wykonać kartkę z życzeniami świątecznymi |
|||||
- ofiaruje przygotowaną przez siebie kartkę podopiecznym PCK |
|||||
- uczestniczy w roratach |
- potwierdza rodzic |