Plan rozwoju placówki
ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY W KUP
ROK SZKOLNY 2010- 2015
WIZJA SZKOŁY : służymy wiedzą , umiejętnościami i wieloletnim doświadczeniem ,
aby naszych uczniów przygotować do roli obywateli odnoszących życiowe sukcesy w zmieniającym się świecie .
- I. KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
Lp. |
Zadania |
Obszar |
Spodziewane efekty |
Termin realizacji |
1. |
Wysoki poziom nauczania . |
Zarządzanie strategiczne |
Wysokie wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych |
Przez cały okres objęty planem |
2. |
Zwiększenie udziału rodziców w życiu szkoły . |
Zarządzanie strategiczne . Praca wychowawcza i profilaktyczna szkoły |
Większe zaangażowanie rodziców w życie szkoły . Zwiększenie stopnia zadowolenia rodziców z pracy szkoły. Zwiększenie frekwencji rodziców na spotkaniach w szkole oraz zaangażowanie podczas imprez szkolnych. |
Przez cały okres objęty planem. |
3. |
Rozwój i doskonalenie pracy szkoły |
Zarządzanie strategiczne |
Podwyższenie jakości pracy szkoły. Zaspokojenie potrzeb i oczekiwań edukacyjnych rodziców, uczniów i nauczycieli. |
Przez cały okres objęty planem. |
4. |
Współpraca z ośrodkami doskonalenia zawodowego nauczycieli |
J.w |
Dobrze przygotowana i zaangażowana kadra . Podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych przez nauczycieli . Wprowadzanie nowych metod i technologii w edukacji |
Przez cały okres objęty planem |
5. |
Promocja szkoły . |
Promocja. Warunki działalności szkoły. |
Pozytywny wizerunek szkoły w środowisku, pozytywna współpraca ze środowiskiem lokalnym i mediami . Spełnianie oczekiwań edukacyjnych środowiska . Efektywna współpraca z sojusznikami szkoły. Pozyskiwanie sponsorów wspierających działalność szkoły. |
Przez cały okres objęty planem. |
6. |
Bieżąca aktualizacja strony internetowej szkoły. |
Promocja. |
Prezentacja szkoły na zewnątrz. Upowszechnianie osiągnięć szkoły , przekazywanie wszelkich informacji z życia szkoły , publikowanie aktualnych dokumentów. |
Przez cały okres objęty planem. |
- II. ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA
Lp. |
Zadania |
Obszar |
Spodziewane efekty |
Termin realizacji |
1. |
Podnoszenie kompetencji zawodowych nauczycieli |
Nauczyciele |
Nauczyciele posiadają pełne kwalifikacje zawodowe. Rozwój zawodowy i doskonalenie warsztatu wpływa pozytywnie na jakość pracy nauczycieli. Aktywny udział nauczycieli w zewnętrznych i wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. |
Przez cały okres objęty planem . |
2. |
Doskonalenie nauczycieli |
Rozwój zawodowy nauczyciela |
Wzrost poziomu umiejętności nauczycieli. Zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego. |
Przez cały okres objęty planem. |
3. |
Rozbudowa bazy lokalowej i dydaktycznej. Wyposażanie w pomoce naukowe, dydaktyczne i audiowizualne. |
Warunki działalności szkoły. |
Dobrze rozwinięta , bogato i nowocześnie wyposażona baza szkoły umożliwia osiągnięcie wysokiej jakości pracy. |
Przez cały okres objęty planem . |
4. |
Zapewnienie opieki i bezpieczeństwa uczniom i pracownikom na terenie szkoły.
|
Zdrowie, higiena i bezpieczeństwo pracy |
Uczniowie i nauczyciele mają zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy. |
Przez cały okres objęty planem. |
5. |
Zapewnienie opieki uczniom podczas zajęć organizowanych przez szkołę oraz podczas przerw między zajęciami. |
Zdrowie , higiena i bezpieczeństwo pracy. |
Zminimalizowanie ryzyka występowania wypadków na terenie szkoły i poza nią |
Przez cały okres objęty planem . |
6.
|
Doskonalenie jakości dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentowania pracy szkoły . |
Kierowanie szkołą. Obieg informacji. |
Sprawne i przejrzyste funkcjonowanie szkoły , łatwy wgląd w dokumenty szkolne przez osoby do tego uprawnione |
Przez cały okres objęty planem |
7. |
Zapewnienie poprawnego obiegu informacji i dokumentów szkolnych oraz ich dostępność dla osób uprawnionych . |
Kierowanie szkołą . Obieg informacji |
Poprawa jakości współpracy między nauczycielami , pełniejsza współpraca z rodzicami. |
Przez cały okres objęty planem. |
- III. KSZTAŁCENIE
Lp. |
Zadania |
Obszar |
Spodziewane efekty |
Termin realizacji |
1. |
Coroczne uaktualnianie programów nauczania. Wdrażanie autorskich programów nauczania |
Programy nauczania |
Uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne do uzyskania dobrych wyników na egzaminach zewnętrznych |
Przez cały okres objęty planem. |
2. |
Aktualizacja zestawów podręczników |
Programy nauczania |
Przygotowanie warsztatu pracy na następny rok. Sprawne rozpoczynanie pracy w nowym roku szkolnym. |
Przez cały okres objęty planem. |
3. |
Przeprowadzanie testów diagnostycznych na początku roku szkolnego i na zakończenie. |
Organizacja procesu kształcenia. |
Nauczyciele mają lepsze rozeznanie co do potrzeb i możliwości swoich uczniów, dostosowują metody , formy i tempo pracy. |
Początek i koniec każdego roku szkolnego. |
4. |
Zwiększenie wykorzystania technologii informatycznej w procesie dydaktycznym |
Programy nauczania. |
Podniesienie atrakcyjności procesu edukacyjnego poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii. |
Przez cały okres objęty planem |
5. |
Organizacja zajęć pozalekcyjnych , szczególnie dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych. |
Organizacja procesu kształcenia. |
Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania i umiejętności, poszerzają wiedzę . |
Przez cały okres objęty planem. |
6. |
Pozyskiwanie środków unijnych i innych na realizacje dodatkowych zajęć |
Organizacja procesu kształcenia |
Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania . Kształtowanie pozytywnego nastawienia do szkoły. |
Przez cały okres objęty planem. |
7. |
Podnoszenie efektów kształcenia , analizowanie wyników egzaminów zewnętrznych Monitorowanie losów absolwentów |
Przebieg procesu kształcenia. |
Wnioski z badań osiągnięć edukacyjnych , egzaminów zewnętrznych są wykorzystywane w celu doskonalenia pracy dydaktycznej szkoły. |
Przez cały okres objęty planem. |
- IV. WYCHOWANIE I OPIEKA
Lp. |
Zadania |
Obszar |
Spodziewane efekty |
Termin realizacji |
1. |
Rekrutacja uczniów |
Warunki działalności szkoły. |
Przyjmowanie uczniów do szkoły odbywa się zgodnie z przepisami prawa. Do szkoły przyjmowani są uczniowie spoza obwodu. |
Przez cały okres objęty planem. |
2. |
Przestrzeganie praw i obowiązków ucznia |
Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwojowych wszystkich uczniów |
Dobra atmosfera w szkole. Pozytywne relacje nauczyciel – uczeń |
Przez cały okres objęty planem. |
3. |
Uwzględnianie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. |
J.w |
Podniesienie efektów kształcenia. |
Przez cały okres objęty planem. |
4. |
Wdrażanie dobrych programów wychowawczych i profilaktycznych |
J.w |
Wszystkie podmioty szkoły realizują program wychowawczy i profilaktyczny. |
Przez cały okres objęty planem. |
5. |
Promocja zdrowego stylu życia. |
Praca wychowawcza i profilaktyka szkoły. |
Zwiększenie świadomości dzieci w odniesieniu do zdrowego stylu życia. Zwiększenie aktywności fizycznej dzieci. |
Przez cały okres objęty planem. |
6. |
Rozpoznawanie potrzeb w zakresie opieki nad uczniami. |
Praca opiekuńcza szkoły |
Wsparcie uczniów oraz objecie ich skutecznymi formami opieki. |
Przez cały okres objęty planem. |
7. |
Postawa i zachowanie uczniów wskazują na skuteczność działań wychowawczych , profilaktycznych i opiekuńczych szkoły. |
Efekty pracy wychowawczej , opiekuńczej i profilaktycznej szkoły. |
Moralny, społeczny, emocjonalny i duchowy rozwój ucznia. |
Przez cały okres objęty planem. |
- V. ASPEKT GOSPODARCZY
- Remont starej części szkoły.
- Przygotowanie pomieszczenia na świetlicę szkolną.
- Rozbudowa biblioteki .
- Remont kompleksu sportowego .
- Remont sal lekcyjnych .
- Rozbudowa pracowni komputerowej.
- Remont poziomu piwnic.
- Wyposażenie szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne.
- Zakup tablic interaktywnych .
- Przygotowanie miejsca na przystanek dla przewozów szkolnych oraz parkingu przy przedszkolu .
- Wymiana drzwi wejściowych .
- Wprowadzenie dziennika elektronicznego.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2014-10-01 00:00 | przez: Admin |
---|---|---|
Opublikowano: | 2014-10-01 00:00 | przez: Admin |
Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa | |
Odwiedziny: | 1950 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.